Läggning

Vår läggning i kväll:
N sov sista gången idag till 17 (han sov totalt 2 h under dagen). Vid kvart över åtta var han supertrött och började gnälla. Han badade och gjordes iordning för natten. Sen satte jag ner honom i sängen med nattlampan tänd och läste en saga medan han klättrade runt.

Efter sagan släkte jag lampan och gav honom vällingflaskan, han vill hålla själv, men jag stod brevid. Efter vällingen fick han nappen och hunden och sen sa jag god natt  Han ställde sig på en sekund, men jag gick inte in förrän han började gnälla. Satte även på hans CD med godnattvisor.

Så höll det på ett bra tag, sen började han gnälla även när jag lagt honom så då använde jag Tassmetoden och la handen på honom, när han var lugn sa jag god natt och gick ut. J gick in en gång och då grät han en hel del, men sen när jag la handen på så började han att lägga sig på sidan och krama hunden. Fick gå in och lägga honom ner nån gång, men till sist så somnade han.

Utan att jag tagit upp honom en enda gång! Från att vi gick in på hans rum så tog det lite mer än en timme! inte alls farligt, får se hur det går i morgon. Vi vill egentligen att han ska lägga sig tidigare, men vi får försöka justera det senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0